Diferenciacijos dėsnis


Sėkmingiausios rinkodaros, reklamos ir prekybos kampanijos paremtos unikaliais prekių pasiūlymais. Koks būtų jūsų pasiūlymas? Jei norite sėkmės rinkoje, jūsų produkcija turi turėti ryškų konkurencinį privalumą, tokį bruožą, kuris suteiktų jai pranašumą. Šio privalumo apibrėžimas yra svarbiausias jūsų kompanijai iškilęs rinkodaros uždavinys. Silpnumas šioje srityje yra pagrindinė jūsų nesėkmės rinkoje priežastis. Džekas Velčas (Jack Welch), kompanijos General Electric vadovas, yra pasakęs, kad jo filosofija – kiekvienoje srityje užimti pirmą arba antrą vietą. Jei General Electric per tiksliai apibrėžtą laiko tarpą nesugebės pasiekti pirmos arba antros vietos tam tikroje veiklos srityje, ji persiorientuos ir savo išteklius sutelks į kitą sritį, kurioje galėtų dominuoti. Džekas Velčas sako: „Jei neturite konkurencinio privalumo – nekonkuruokite.” Jūsų pranašumo sritis, arba konkurencinis privalumas, laikui bėgant gali keistis atitinkamai keičiantis rinkos sąlygoms. Kai pasikeičia rinkos skonis ar poreikis, jūs taip pat turite keistis. Pavyzdžiui, daugybę metų mūsų restoranai konkuravo dėl gero maisto, prieinamų kainų ir patogios vietos. Dauguma tai daro ir šiandien. Tada į Ist Lansingo (Mičiganas) teritoriją įžengė Tomas Monahanas (Tom Monahagn), turėdamas sumanymą gaminti populiariausias picas, kurios būtų iškeptos ir pristatytos tam tikroje geografinėje zonoje per trisdešimt minučių. Taip atsirado Domino Pizza. Dabar pasaulyje yra keli tūkstančiai Domino Pizza restoranų, o Tomas Monahanas tapo milijardieriumi. Jis pasirinko konkurencinį privalumą – greitą populiaraus ir nebrangaus maisto pristatymą – ir tokiu būdu naujai apibrėžė savo verslo sritį.

Šaltinis: “100 absoliučių verslo sėkmės dėsnių”, Brian Tracy

Komentarai